LØRDAG d. 8. SEPTEMBER 2012 KL. 13. – 15.

Se artikel fra Vejle Amts Foldeblad her.

Kære ”Pedaltramper”

Vi gentager succesen fra 2010. Så kom og vis, hvad du dur til på en cykel. Sidste gang cyklede vi næsten 3.000 km. Og resultatet blev ca.100.000 kroner. Dette år cykler vi ind til musikanlæg til friskolens nye sal.

Idéen er, at du i det fastlagte tidsrum og på en bestemt rute (se nedenfor) tilbagelægger så mange kilometer, du kan nå – eller holde til.

Ruten må gerne cykles igennem flere gange. Det er så meningen, at du skal have din familie, venner, bekendte, kolleger, forretningsforbindelser osv. til at sponsorere det antal kilometer, du kører på din cykel. Du må meget gerne have mange sponsorer – men du skal mindst have én.

1. Formål Først og fremmest skulle vi helst få en sjov og anderledes eftermiddag. Det havde vi i 2010 med et stort antal tilskuere, som hele tiden heppede på de udvalgte favoritter. Selv væskeforsyning i bedste Tour de France-stil blev praktiseret.

2. Rute Ruten bliver den samme som sidste gang, d.v.s. start og mål på skolen. Her vil omgangstællere sørge for regnskab med de kørte kilometer.

Skolen, Gejlbjergvej, Uhre Byvej, Brogårdvej, Nørregårdsvej, Uhrevej, Uhre Byvej, Gydevej, skolen, alt i alt en rute på ca. 4 km. Der er væskedepot i skolegården. Her indrettes også kiosk, hvor sponsorer, deltagere og tilskuere vil kunne få en lille forfriskning. Vejene vil i de skarpe sving være fejet. Speakeren vil under hele løbet holde såvel deltagere som tilskuere underrettet om stillingen.

Hjemmeværnet vil ligesom sidst hjælpe i alle venstresving, så også de mindste ”cykelryttere” kan være med.

3. Sponsorer Brug din fantasi og få indgået så mange kontrakter som muligt. Overvej, hvordan du kan reklamere for din sponsor. Det kan være på din cykel, dig selv eller i skolegår-den. Du kan få flere sponsorkontrakter på Uhre Friskoles kontor eller hos arrangement-udvalgets medlemmer.

Efter succesen sidste gang tror udvalget igen på ca. 100 deltagere og mere end 300 sponsorer.

4. Deltagere Alle kan deltage – voksne som børn. Nogle vil køre ræs – andre er til hygge. Begge dele er fint. Deltagelsen er gratis. Eneste betingelse: Du skal have mindst én sponsor. Vi håber, at vores borgmester og skolens både tidligere og nuværende inspektør giver forhåndstilsagn om at ville deltage. Alle cykler med cykelhjelm.

5. Klasser Deltagerne vil i år så vidt muligt blive delt op i følgende 10 forskellige aldersklasser. 0 – 5 år 8 – 9 år 12 – 13 år 16 – 19 år 36 – 49 år 6 – 7 år 10 - 11 år 14 – 15 år 20 – 35 år 50 – Eks.: Er man fyldt 11 år, men endnu ikke blevet 12, køres i klassen 10 – 11 år.

6. Præmier til alle! Tømrerfirmaet Arne Danielsen A/S og Uhre Friskole giver en flot gave til alle deltagere. Derudover er der mange andre flotte præmier til deltagerne. I hver klasse vil der mindst blive præmie til den bedste pige/dame og den bedste dreng/herre, der kører flest km. Til de tre, som kører flest kroner hjem, og til den, som skaffer flest sponsorer, er der udsat flotte præmier.

Hjemmeværnet udpeger ligesom sidste gang de deltagere, som kørte mest korrekt. Til disse superkørere vil der også være præmier udsat af Mosegårdens Hundepension. Endelig trækkes lod om mindst 2 x 2 flasker rødvin blandt samtlige sponsorer. Disse sponsoreres af Nørremosegård.

Præmieuddeling vil finde sted i Uhre Friskoles sal klokken ca. 15.30. Her vil der blive trukket lod om hovedpræmierne, 3 x 2000 kr. til en ny cykel, sponsoreret af Sydbank, Nordea og Dannske Bansk. Efter løbet ombyttes dit startnummer til gratis kage og saftevand / kaffe. 7. Gættekonkurrencer Under løbet afvikles forskellige gættekonkurrencer Hvem kører længst? Hvor langt kører den, som kører længst? Hvem vinder 1. omgang? Osv. (Gættekuponer udleveres i kiosken)

8. Tilskuere/fortæring/stævnecenter Stævnecenter bliver skolegården og skolens lokaler. Omklædningsrum og badefaciliteter kan gratis benyttes. Er du ikke lige til pedaltramp, er du velkommen som tilskuer og hepper. Der kan købes forfriskninger undervejs. Til deltagerne er der gratis væske.

9. Tilmelding Af hensyn til tilrettelæggelse af arrangementet må vi have din tilmelding senest den 31.08. Tilmeldingen og sponsorkontrakten afleveres til et af cykelfræsudvalgets medlemmer eller på Uhre Friskoles kontor. Her kan også rekvireres yderligere sponsorkontrakter.

10. Betaling Efter Cykelfræs får hver deltager en liste over de sponsorer, der har sponseret dem. Herefter er det deltagerens opgave at hente pengene ind og aflevere dem på friskolens kontor. Sponserende firmaer modtager en kvittering. Alle øvrige er også velkomne til at bede om en kvittering. Sponserede beløb kan overføres til Nordea (husk tydeligt navn) Reg. 9559 Konto 5900499339

Arrangementsudvalget Kent Karlsen – tlf. 97 18 71 23 Karlo K. Kristensen – tlf. 97 18 17 26 Asger Kristensen – tlf. 22 67 66 71 Kent Lykke – tlf. 97 18 70 34 / 97 18 39 34 / 28713934

TILMELDING TIL CYKELFRÆS I UHRE DEN 08.09.2012

Undertegnede tilmelder sig ”Cykelfræs i Uhre” den 8.9.2012 kl. 13.00 – 15.00

Navn: _________________________________________________________

Adresse: _______________________________________________________

Tlf.: _____________________________Din alder den 08.9.12: ____________år

Underskrift: _____________________________________________________

Afleveres snarest og senest den 31.08.12 til arrangementsudvalget eller på Uhre Friskoles kontor. Sponsorkontrakter kan afleveres senere.