Da skolen fik en ny gymnastiksal, måtte legepladsen lade livet. Heldigvis var der en masse forældre som hjalp til med at lave en ny og arbejdet kunne således begynde i oktober 1994.

Den nye legeplads

Vejle Amts folkeblad skrev den 29. oktober 1994: "Og det bliver en spændende legeplads. Udover de almindelige gynger kommer der f. eks. også en girafgynge. Det er et stort traktorhjul, som hænger i en kadanaksel, hvilket bevirker, at hjulet kan deje rundt og svinge i alle mulige retninger".

Girafgyngen i brug

Og med alle forældrenes kontakter blev en stor del af materialerne til legepladsen gratis eller i hvert fald meget billigere.

Rundt om hele legepladsen skulle lægges fliser, og selve legepladsen skulle fyldes godt op med sand for at få et ordentlig faldunderlag. Alt den jord der blev afrømmet kunne således bruges til at skabe en bakke, som kunne bruges om vinteren til kælkebakke.

Da legepladsen stod færdig i slutningen af november sagde borgmester Karl Kristensen i sin tale til børn og forældre: "I har den flotteste legeplads, jeg nogensinde har set, og så har i nogle forældre, der har gjort en kæmpe indsats". Derefter indviede han kælkebakken, som var dækket med sne fra Herning Skøjtehal til lejligheden, med en første tur hvor den røde snor blev "klippet". Også skoleinspektør Asger Kristensen måtte have en tur ned af kælkebakken.

Snoren klippes

Asger på kælk