Asger Kristensen blev i sit 30 år lange virke som skoleinspektør på Uhre Skole vel kendt ved Statens Luftfartsvæsen, for han forpassede aldrig en god lejlighed til at sende balloner til vejrs.

Således kunne Vejle Amts Folkeblad i oktober 1996 fortælle, at der da også i forbindelse med "søsætningen" af fiskekutteren "Den Blå Fisker" på Uhre Skoles legeplads røg 150 balloner til himmels. Tre af ballonerne nåede helt til Tyskland og tilbage igen med hilsener.

Brev fra Hildesheim

Den ene blev fundet af en kondiløber i en landsby nær Hildesheim, den anden helt nede ved St. Andreasberg i Harzen, hvor finderen måtte spørge nogle danske turister til råds. Den tredje ballon blev fundet omkring samme sted som den første.

Der blev også fundet balloner lidt tættere på Uhre. Den første, der fortalte skolen, at hun havde fundet en ballon, var Belinda fra 3. klasse. Hun havde fundet den derhjemme i haven i Uhre. Andre balloner er fundet i Karlskov, Nørup og Vojens.

Brev fra St. Andreasberg

Også på Asgers sidste skoledag i år 2000 blev en stor sending farvestrålende balloner sendt til vejrs. Ved hver ballon var skrevet:

"Jeg bliver pensionist
for at holde mig ved gnist,
kan du sende et par ord,
om hvor ballonen ramte jord!"

Kortet var underskrevet med Asgers privatadresse, så nu kunne den pensionerede skoleinspektør sidde i sit hjem og plotte hilsnerne ind på kortet efterhånden som de indløb fra nær og fjern.