Skolens aula er prydet med malerier lavet af 5. og 7. klasse i 1987. Udsmykningen blev udført under ledelse af Brande-maleren Niels Ejner Rust og hans bror Erling Rust.

De 16 elever i femte klasse malede en livs-frise på skolens første sal, hvor man følger to personer - Jonas og Kirsten - fra vugge til grav lige fra de bliver født, deres barndom, skolegang og ungdom, til de bliver gift med hinanden, holder sølv- og guldbryllup - og dør.

I skolens forhal udsmykker de 11 elever fra 7. klasse væggene med deres malerier. Disse elever lavede desuden også deres kunst i trappegangen til kælderen, hvor der dengang var ungdomsklub og musiklokale. I dag bliver kælderen brugt til opbevaring, men malerierne er der stadig.

Du kan høre et radiointerview med Kristian fra 7. ved at downloade en .mp3 her.

Aula_malerier

Maleprojektet blev fejret med en billedfestival, hvor der blev åbnet forskellige udstillinger og boder på skolen. Der blev også opstillet et vise-værtshus med mad, drikke og underholdning, ligesom der også blev afholdt et loppemarked og et tombola. Den mest populære aktivitet var nok flødebolle-kastekonkurrencen, hvor det gjalt om at få ram på lærerne. På billede ses skoleinspektør Asger Kristensen, som vist ikke har noget imod at stå for skud.

Flødebollekastning

Festivallen blev afsluttet med et cirkus.