I 2003 kunne Uhre Skole fejre 50 års jubilæum, og dagen skulle fejres. I samme ombæring blev den omfattende udbygning og renovering af skolen officielt markeret.

Fredagen i begyndelsen af november blev skoleleder Kent Lykke modtaget i skolegården, da han ankom i en fin, gammel veteranbrandbil. Der blev råbt hurra og musikskolen sørgede for musikken, inden børnene fik sodavand og frugt. Herefter ventede tryllekunstneren Pegani, der gennem en hel time underholdt i gymnastiksalen. Da klokken slog 12 samlede alle sig i skolegården hvor flere hundrede farverige balloner blev sluppet løs op i den solbeskinnede himmel.

Balloner sendes til vejrs

Elevrådsformand Kasper Brødsgaard kunne sammen med skolebestyrelsesformand Anna Dupont overrække en gave, der var blevet skænket af elever, skolebestyrelsen og Cykelfræs-udvalget. Dog var der et mindre problem, at gaven - en granitskulptur - ikke var blevet færdig til den store dag. Så i første omgang var det blot et foto.
Herefter blev der sagt god weekend til børnene, mens lærerne gav sig til at forberede eftermiddagens officielle reception for politikere, lærere, gamle elever, skolebestyrelsen og mange flere.

Til receptionen kom tidligere skoleleder Asger Kristensen trækkende med en speciel gave. På en lille vogn stod flere stabler frisktrykte eksemplarer af et jubilæumsskrift, som han havde redigeret i anledning af jubilæet. Den økonomiske side af sagen havde Bestseller og Nordea taget sig af.

Jubilæumsskriftet består af 42 sider som flot fortæller skolens historie i tekst og billeder.