Så blev skolen 40 år og det skulle fejres. Og det var der særlig grund til, for ikke nok med jubilæet havde skolen fået et nyt vartegn: en pegasus malet på gavlen af Niels Ejnar Rust. Gavlmaleriet var tidligere blevet præsenteret af Dorthe fra 7. klasse med en prolog skrevet af Eric Storél:

Grunden til denne her lille fest
er, at "Pegasus" - den bevingede hest -
på Uhre skole har gjort sin entré,
hvor den i fremtiden bliver at se
som et farverigt festligt gavlmaleri,
der kan tale til enhvers fantasi.

Man kan drømme om, at man sidder på ryggen
af den og rider og flyver mod lykken -
- ud i det ukendte - ud i det blå,
og det gælder for store såvel som for små.

En af Pegasus' mange pligter
er jo at inspirere en digter
til rim og vers og glade sange
så den er i stand til at glæde mange

Tag vel imod den bevingede fyr,
den er - som livet - et eventyr,
måske vil for mange den stå som idol
og blive hele skolens symbol.

Med disse ord jeg nu gerne vil
på skolens vegne si'e: "Velkommen til"!

Det nye vartegn skulle fremover pryde kuverter og brevpapir - og også et flag, som formanden for elevrådet, Heine Christiansen (th) og Kenneth Dalentoft (tv) overrakte som gave på elevernes vegne til skolen i forbindelse med jubilæet.

Flag med Pegasus

Skolen fik også samme år en flot hal, som skulle indvies ved store festligheder. I den forbindelse fik en noget overrasket skoleinspektør Asger Kristensen en levende ged overrakt af Per Wallentin, skoleinspektør på Blåhøj Skole.

Asger og en ged

Den 26. november indledtes festen med forskellig underholdning om formiddagen for børnene. Om eftermiddagen blev der holdt reception. Endelig kunne der lørdag diskes op med den store fest hvor både nuværende og tidligere ansatte og elever samt deres forældre var inviterede.

Aftenfesten begyndte med en prolog præsenteret og forfattet af Eric Storél, og derefter gik det løs med musik, taler og dans.

Der blev til anledningen naturligvis også udgivet et 40 års jubilæumsskrift.